Ze smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Krystyny Meissner – artystki teatru, szalenie ważnej dla kultury teatralnej Wrocławia i Dolnego Śląska.
Krystyna Meissner zawsze wyczuwała zmiany w teatrze i nie bała się ich. Z tego powodu nasze drogi często biegły równolegle. Pozostały nam ważne spektakle i odważne wybory.
Dziękujemy za ten wspólny czas.
Zespół TDSz
Zespół i Dyrekcja Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu z całego serca solidaryzuje się z Koleżankami i Kolegami z Teatru im. Słowackiego w Krakowie oraz dyrektorem Krzysztofem Głuchowskim. Naszą solidarność chcemy wyrazić także wobec wszystkich osób, którym nie jest obojętne dobro, niezależność i otwartość zarówno Teatru Słowackiego, jak i Teatru i Sztuki w ogóle.
Po raz kolejny obserwujemy haniebne traktowanie Teatru przez polityków. Znów o Teatrze jest głośno nie tylko z powodów artystycznych, ale co gorszące z powodów politycznych. Na naszych oczach rozgrywa się próba zatrzymania świetnej passy krakowskiej sceny, próba zastopowania rozwoju artystek i artystów.
Jesteśmy mocno zaniepokojeni bezpodstawną ingerencją urzędników w działalność Teatru – tak w przypadku Teatru Słowackiego, jak i zawsze! Wyrażamy nasz sprzeciw wobec traktowania artystów przedmiotowo. Nie znajdujemy żadnego merytorycznego uzasadnienia dla decyzji Zarządu Województwa Małopolskiego. Jest ona arogancka i szkodliwa. Przypominamy, że Konstytucja RP gwarantuje nam wszystkim prawo do wolności działalności artystycznej – art. 73, do wolność słowa – art. 54, a instytucje artystyczne mają zagwarantowaną ustawowo autonomię.
Apelujemy do Marszałka Woj. Małopolskiego o ponowne przemyślenie swoich decyzji zanim zaszkodzą one trwale polskiemu Teatrowi i Sztuce.
Na koniec dajemy hashtag #TEATRJESTNASZ i rozwijamy: NASZ – wszystkich obywateli RP, a nie polityków.
W tym tygodniu wiele się dzieje! Trwają intensywne próby do nadchodzących premier: NARUTOWICZ powiedział: kula, która mnie trafi, niech będzie mądra, ANTYGONA, ZŁOTY POCIĄG SUPERSTAR oraz JEZUS.
Ale zanim premiery, to jeszcze w ten weekend gramy:
KING’S SIZE
piątek / 18.02. / 19:00 Kup bilet
sobota / 19.02. / 18:00 [KUP BILET]
WESELE
sobota / 19.02. / 19:00 [KUP BILET]
niedziela / 20.02. / 18:00 [KUP BILET]
W piątek 11.02. o godzinie 19:00 na Scenie Kameralnej odbędzie się pokaz filmu Arbeiterinnen / Pracujące kobiety. Jest to teatralno-filmowy portret trzech pokoleń kobiet z robotniczych rodzin Zagłębia Ruhry i Dolnego Śląska.
Uwaga! Wbrew pierwotnym założeniom – pokaz odbędzie się bez muzyki na żywo.
Sześć opowieści o losach kobiet w Niemczech i Polsce, które potoczyły się inaczej, niż się spodziewano. Arbeiterinnen / Pracujące kobiety to opowieść o doświadczeniu społecznego upadku związanego z utratą pracy na przykładzie trzech pokoleń pracownic z terenu Zagłębia Ruhry i Dolnośląskiego Zagłębia Węglowego. Czasami likwidowano cały sektor przemysłowy, czasami firma bankrutowała lub nie było opieki nad dziećmi. Aby znaleźć odpowiedź na pytanie, czym jest praca zawodowa dla tożsamości jednostki, artyści przez ponad rok przeprowadzali wywiady z kobietami z rodzin robotniczych z przemysłowych rejonów Dolnego Śląska i Zagłębia Ruhry. Efektem jest wzruszający i intymny portret wykluczonych społecznie kobiet w Niemczech i w Polsce.
Spektakl szczególnie polecamy jako uzupełnienie tematyczne naszego spektaklu PILNIE KUPIĘ BIOGRAFIĘ.
Pierwszy czwartek miesiąca 3 lutego, skorzystaj i OBKUP SIĘ W BILETY! Tego dnia bilety na wszystkie spektakle w promocyjnej cenie 25 zł – online i w Kasie Teatru.
Sprawdź repertuar, bo w nim: EMIGRANCI, PRZEWODNIK DLA LEWICY O PRAWICY, RZYWOT część pierwsza: rozpadająca się biografia, WESELE dramat w trzech aktach, KING’S SIZE, NARUTOWICZ powiedział: kula, która mnie trafi, niech będzie mądra (premiera!).
Do zobaczenia w lutym!
W weekend 4-6 lutego spektakl ŻEGLARZ zostaje odwołany. Zamiast niego zagramy EMIGRANTÓW w sobotę (19:00) i niedzielę (18:00).
Przepraszamy za zmiany i mamy nadzieję, że spotkamy się z ŻEGLARZEM w innym, niedalekim terminie.
Monice Strzępce – serdeczne gratulacje! Po zapoznaniu się z jej koncepcją programową jesteśmy przekonani, że jako dyrektorka Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy będzie głosem zmiany i odwagi. Wszyscy pamiętamy reżyserowane w latach 2007 – 2012 „Był sobie Polak Polak Polak i diabeł…”, „Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej”, „Niech żyje wojna!!!” czy „O dobru”, które nie tylko na stałe wpisały się w historię „Szaniawskiego”, lecz także przyczyniły się do rozkwitu kariery Moniki Strzępki w Polsce i na świecie. Wyznając podobne wartości, również staramy się tworzyć teatr otwarty, demokratyczny i włączający, niepozostający obojętnym na społeczną rzeczywistość – i niech ta postawa będzie fundamentem współczesnego Teatru Dramatycznego.